Tot dit taakveld behoren alle kosten die samenhangen met de ondersteuning van het primaire proces.
Wat gaan we daarvoor doen?
Wij zijn een servicegerichte gemeente. Met het oog op ontwikkelingen en trends blijft de gemeente met het programma De Moderne Overheid aansluiting zoeken bij de wensen en eisen die inwoners aan onze dienstverlening stellen.
In 2021 zetten we ons in voor de verdere digitalisering van de dienstverlening. Inwoners kunnen steeds meer producten en diensten vanuit huis aanvragen en de status van deze aanvragen volgen. Omdat we het belangrijk vinden de dienstverlening te blijven verbeteren, vragen we directe feedback na elk klantcontact en zo nodig schakelen we het digitale burgerpanel in.
We luisteren naar inwoners, we bieden ruimte voor initiatieven en werken daaraan mee als dat gevraagd wordt. We vragen burgers, partners in de wijk en (sociaal) ondernemers mee te denken, mee te praten of mee te beslissen over gemeentelijk beleid of de uitvoering daarvan.
Op basis van de ervaringen die in 2020 zij opgedaan, ligt er in het voorjaar van 2021 een set afspraken voor raad, inwoners en organisatie over hoe met burgerparticipatie in initiatieven om te gaan.
Informatiemanagement en Informatiegestuurd werken spelen een belangrijke rol in de moderne dienstverlening. Door hier nog meer op in te zetten hebben we de effecten van beleid sneller in beeld, waardoor er sneller bijgestuurd kan worden. Ook in 2021 worden nog meer gegevens verzameld en bewerkt in het datawarehouse. Het op deze manier verwerken van data is nieuw, maar essentieel binnen een aantal functies. Medewerkers worden hierin zonodig begeleid en opgeleid. De samenwerking met het CBS in het Urban Data Center wordt ook in 2021 voortgezet..
Door de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is er steeds meer aandacht voor privacy. Inwoners mogen erop vertrouwen dat gegevens in goede handen zijn bij de gemeente.
Speerpunten
Er zijn geen speerpunten voor dit taakveld |
---|
Actie(s):
Wat mag het kosten?
Overhead | Rekening | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 29.189 | 28.849 | 30.475 | 30.859 | 29.950 | 29.625 |
Baten | 410 | 0 | 21 | 21 | 21 | 21 |
Saldo van lasten en baten | -28.779 | -28.849 | -30.454 | -30.838 | -29.928 | -29.603 |
Bedragen x € 1.000 |
De lasten betreffen personeelslasten en materiële lasten behorende bij de ondersteunende functies, de kosten van huisvesting en het wagenpark van het ambtelijk apparaat en informatiserings- en automatiseringskosten.
Geplande investeringen
Taakveld | Investeringen 2021 | Investeringen 2022 | Investeringen 2023 | Investeringen 2024 | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uitg. | Ink. | Uitg. | Ink. | Uitg. | Ink. | Uitg. | Ink. | |
0.4 Overhead | 2.473 | - | 1.406 | - | 635 | - | 419 | - |
bedragen * € 1.000 |
In de bovenstaande tabel zijn de geplande investeringen op taakveld niveau weergegeven. In de bijlage meerjareninvesteringsplan 2021-2024 is een gedetailleerd overzicht per krediet opgenomen.
Verbonden Partij(en)
Er zijn bij dit taakveld geen verbonden partijen. |
---|